سلام به همه دوستان
جریان اینجاست که وردپرس یک امکانی برای صاحب وبلاگ گذاشته که اگه دوست داشته باشه فقط با پروتکل (هاش-تی-تی-پی-اس) وارد صفحات مدیریت وبلاگش بشه. توضیح اینکه تو این پروتکل اطلاعات رمزنگاری شده فرستاده میشن و بنابراین نسبت به پروتکل (هاش-تی-تی-پی) که این ویژگی رو نداره امنیتش خیلی بیشتره. به خصوص تو مکانهای عمومی مثل کافی نت ها که احتمال سرقت اطلاعات بیشتره استفاده از این پروتکل توصیه میشه. فقط اشکالی که داره اینه که سرعت رو میاره پایین. چون تو این پروتکل هیچ اطلاعاتی به صورت کش شده فرستاده نمیشه و بنابراین هربار تمام اطلاعات باید کامل دانلود بشه که این مساله مسلما سرعت رو پایین میاره
حالا من کاری که کردم خواستم امتحانی از این امکان وردپرس استفاده کنم. نتیجش این شد که وبم به شدت امن شد. به طوریکه حتی خودمم نمیتونستم وارد بخش مدیریتش بشم 😉 البته این امنیت بسیار بالا به خاطر این بود که سرعت دیگه خیلی زیادی اومده بود پایین و این سرعت بسیار پایین فقط به دلیل استفاده از این پروتکل نبود. آخه وقتی با فیلتر شکن سعی کردم وارد بخش مدیریت وبلاگم بشم دیدم خیلی راحت با وجود این پروتکل واردش شد. میدونین! کمیته فیلترینگ خیلی از این پروتکل خوشش نمیاد و همونطور که چند وقت پیش یاهو مسنجر رو بسته بودن این پروتکل رو هم فعلا …  بله 😕
حالا احتمالا با خودتون میگین اگه نمیتونم وارد بخش مدیریت وبم بشم چه جوری آپ کردم؟ ❓ خب از افزونه «اسکرایب فایر» موزیلا فایرفاکس استفاده کردم. ولی با ایا افزونه نمیتونم نظرای وبمو ببینم و تاییدشون کنم. حتی وقتی با فیلتر شکن وارد بخش مدیریت وبلاگم شدم، نمیتونستم وارد بخش مدیریت کامنت ها بشم. ارور الکی میداد! (اگه میتونستم وارد پروفایل خودم بشم و تیک پروتکل هاش تی تی پی اس رو بردارم که کلا مشکل حل بود) فقط تو بخش پیشخوان وبلاگ تونستم ببینم کدوم دوستان کامنت دادن و یکی دو خط اول کامنتا رو بخونم (دوستانی که از وردپرس استفاده میکنن میدونن چی میگم) خب
اینجا میخوام از دوستانی که کامنت دادن تشکر کنم و معذرت خواهی کنم که نتونستم کامنتشونو منتشر کنم و حتی نشد کامل بخونمشون. از همه دوستان میخوام تا اطلاع ثانوی، یعنی تا وقتیکه این مشکل رو حلش نکردم برام کامنت نذارن تا شرمندشون نشم (چون حتی رفتن به بخش مدیریت وبلاگ با فیلترشکن یک جور ریسکه، تونستم بعدا توضیح میدم چرا)
خودم به همه دوستان سر میزنم
ممنونم از شما